På Barcelonas smågator

Söndagen var helt och hållet underbar. Flydde från lägenheten och ut i solskenet med Chris. Vandrade runt på smågator, var på torgmarknad, åt de mest underbara bakverken och bara njöt av att se staden. Vi besökte Barcelonas katedral och hamnade på en gudstjänst. Eftersom vi ville fotografera så var vi tvugna att vänta och fick så sitta och invänta att prästen skulle tala färdigt. Alla som har varit på en gudstjänst vet att det kan ta ett tag, och det gjorde det. Men det var faktiskt ganska mysigt att sitta där i en proppfull kyrka med alla troende och lyssna på en präst som predikade på katalanska. Det som jag dock blev imponerad över var att sedan så tog alla vanandra i hand. Eller alla och alla, de som stod en närmast skakade man hand med. En väldigt fin gest!

 

Sedan när jag ändå var i gång gick jag fram med alla de andra och tog en oblat. Tänkte om jag nu närvarat under en hel gudstjänst så kunde jag i alla fall fullfölja. För ska man göra något, så ska man göra det ordentligt!

 

Barcelonas katedral

 


Fontänen i Parc de la Ciutadella

 

Staty utanför Barcelonas zoo

 

I bakgrunden skymtar Arc del Triomf

 

Arc del Triomf



Vandrade i Parc de la Ciutadella, studerade Arc del Triomf, åt en pizzaslice i närheten av Placa Reial. Provade masker på Barcelonetta, plockade snäckor på stranden...kort sagt jag hade sju helt underbara timmar!

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0