Miss Strawberry

Tänk svenska, ditt modersmål! Jag har nämligen inte använt mig av svenska språket så mycket under de dagar jag har varit här. För det blev som så att jag läser utbildningen på engelska istället, så nu är det engelska och spanska som gäller om dagarna. Det vill säga att när jag nu började skriva detta inlägg så började jag automatiskt skriva på engelska. Alla lektioner är ju på engelska, jag delar rum med Jenny som är från Amerika och alla anteckningar görs av bara farten på egelska. För för mig är det mycket svårare att multitaska och både lyssna på engelska, översätta och skriva ner till svenska och samtidigt inte missa något viktigt moment.

 

Men för att återgå till rubriken, vi ska längre fram under utbildningen komma på vår egen drink. Och utan att avslöja för mycket om den drink som jag utformat i huvudet, så kan jag avslöja att dett rör sig om jordgubbar i någon form. Jordgubbar och lite annat smått och gott...

 

 

 

Min aptit efter jordgubbarna som finns tvärs över gatan, samt att jag införskaffat supersött anteckningsmateriel med jordgubbar på, luktar som en jordgubbe (har body shops body butter) samt är väldigt förtjust i jordgubbsdrinkarna samt min nyligen införskaffade röda, italienska klänning har gett mig smeknamnet Miss Strawberry.

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0