Flairing

Flaskkastning kallar jag det för. Det där som jag gruvat lite inför efter som jag vet hur bra koordinationsförmåga jag har. Eller snarare inte har. Så det var intressant, men eftersom både Nicklas samt Luca är så bra så lyckadesde lära mig några enkla knep. Sådana där smågrejor som man kan göra för att fånga kundernas uppmärksamhet. De där mer avancerade trixen lämnar jag till proffsen. För helt seriöst, skulle jag ens försöka göra som Nicklas eller Luca i baren så skulle det sluta med minst en krossadflaska, sprit överallt samt tomatröda kinder. Och det är jag rätt så säker på att inga kunder skulle bli imponerade av!

 

 

Luca vår flairinginstruktör

 

 

Men några små saker har jag tagit med mig från min dag i Parc de la Ciutadella. Flertalet filmklipp där Luca vår flairinginstruktör showade med så mycket som fyra flaskor (en var fullt tillräckligt att hålla reda på!). Men så har ju killen kommit trea i flairing EM 2007, så det säger ju lite om hans skicklighet...

 

Bild lånad av Dan på flairingflaskan

 

 

Ömma händer (flaskorna är gjorda av plast, metall och sedan ytterligare ett lager plast). Sedan så har jag eventuellt blivit en liten, liten nyans brunare (om man tittar riktigt noga...) Dan är dock röd och det ska man vara blind för att inte se!

 

 

Från vänster: Rozze, Nicklas och Dan

 

Avslutade sedan på champagnerian, världens bästa ställe. Trångt, mysigt och mycket servetter på golvet (fick reda på att ju mer servetter som ligger på golvet och skräpar, desto godare är maten). Och det var mycket servetter. Mycket servetter och mycket folk.Och inte undra på, för cavan var riktigt billig (90 cent glaset) och tapasen som Nicklas beställde in var riktigt, riktigt god.  Synd bara att sådana ställen inte finns i Sverige! Jag menar det är ju världens bästa förfestställe, där alla är glada och trevliga.

 

 

Cavastället nummer ett i Barcelona

 

Om jag och Dan skulle har gått ut ikväll, så skulle det ha varit dags att göra sig iordning. Men i ärlighetens namn så sitter jag i pyjamas, har en tvätt i maskinen som jag väntar på, har tränat samt städat rummet. Dan tycker jag är konstig som utsätter mig för sådana tråkigheter, speciellt en fredag! Nej, nu är det dags att sova, ska upp tidigt imorgon och åka buss tänkte jag. Få se om vädret tänker samma sak, för jag ska inte vara så tjurskallig att jag åker i en buss utan tak i spöregn!


Kommentarer
Postat av: Dan

Snygg jag var på Xampanierian då! hahah

2011-03-21 @ 17:38:59

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0