Smaken är som baken

Det fina här i livet är att alla tycker olika. Ta bara nu i midsommar som ett exempel, hämtat direkt från vardagen- jag steker plättar och står och suckar för jag tycker att de inte blir bra. De blir inte så där perfekta med frasiga kanter som mormor får, utan mina blir rätt och slätt plättar. Men så kommer P och berömmer mig för mina skruttplättar! Börjar genast ingående beskriva min mormors, som enligt mig är av en helt annan värld, men får tillbaks att jag inte ska vara så hård mot mig själv. Hon har hunnit med att steka en hel del plättar till både sina barn, barnbarn samt barnbarnsbarn. Hon har haft 89 år på sig att öva upp sig på att göra superplättar. Och så avslutar han med att säga- något som är dåligt för dig, är bra för någon annan (tror att han syftade på sig själv i och med att en stor plättbit just då åkte rakt in i munnen). Kort sagt, Smaken är som baken- Delad!

Bild: Sven Nordqvist från Petsson och Findus

 

Tjejer är generellt dåliga på att ta åt sig av beröm. Detta är över lag något som vi behöver bli bättre på, men är även något som gäller vissa killar. Hur som helst så måste vi ta berömmet för vad det är- en komplimang. Istället för att förminska denna komplimang behöver vi lära oss att stå upp för oss själva och säga "tack för berömmet!" istället för att förminska det, tills det inte finns något kvar! Tack för att DU läser!

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0