Expedition i vildmarken

Ja då var man hemma igen. I allt det vilda. För idag har det verkligen varit en vild dag. Först firat lillebror med egenbakad tårta och sedan fyra mils cykelutflykt på det. För att sedan gå och spana efter pilgrimsfalkarna, men de var inte 'hemma'. Men fjällvråkarna var det, så vi tittade på dem istället. Cyklade hem och laddade batterierna med ungspannkaka och skulle just sätta skeden i min andra bit tårta för dagen, när telefonen ringde. Cykelexpedition med sikte på nornorna (en underart i orkidéfamiljen) skulle gå av stapeln och det andelens snart. Si så där femton minuter och det tar tio att cykla dit i raketfart. Så det var bara att glömma tårtan och gräva fram mackroobjektivet och hoppa på cykeln och ansluta sig till SNF-gänget. Dock så fuskade jag när jag kom till de andra och åkte lite bil, det gick snabbare än att cykla, speciellt eftersom benen kändes som bly (de tordes komma ikapp armarna nu i träningsvärksmärta). Det var nog lite bra, eftersom ytterligare några mil nog skulle ha gjort att de ramlat av efter vägen. Men nu hände inte det, men så blev det heller inga bra bilder. För någon slet åt sig fel objektiv i all hast, för inte ska du tro att jag kom fram till nunorna med annat än ett sketet fast 50 mm objektiv. Skynda lagom heter det, men det är lättare sagt än gjort förstår ni...

Bilder imorgon? Jepp, om nu inte solen skiner lika starkt som idag. För då kan man ju bara inte sitta inne!

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0