Höjden av idioti? Eller bara rastlös?

”Jag hörde ett helt galet rykte om dig…”

 

-”Jasså? Vad var det för något då?”

 

-”Jo, jag hörde att du planerar att rida upp till fjälls och skotta bort en snöhög! Visst är det tokigt vad folk kan hitta på, för jag menar det är väl inte sant?”

 

-”Haha, nej det är inte sant att jag planerar att rida upp till fjälls. Jag redan varit uppe och skottat bort den där snöhögen som du hört talas om, så den är redan borta. Och du oftast så uppstår rykten helt från det blå, men gällande mig så har de en tendens att vara sanna, för jag hittar på så mycket galet!”

 

För det är faktiskt sant, jag red upp till Aigert för att skotta bort en snöhög. Det var inte enbart pga. tristess på min lediga dag som jag tog mig för detta, den bakomliggande orsaken var nämligen att denna snöhög var i vägen. Inte så lite i vägen heller om jag får säga det själv, för den blockerade vår ridstig. Vilket fick effekten att vi var tvungna att ta en omväg över en plätt sankmark, något som jag absolut avskyr. För tidigare hade Vina gått ner sig där och Fannar, en annan av våra hästar hade skadat sig på samma ställe. Så inte nog med att det var en omväg. Den var farlig också!

 

Å det var en riktigt härlig dag dess utom, perfekt sport-bh väder!

 

Så därför packade jag sadelväskorna, greppade en spade och fattade Vinas tyglar. Till min hjälp hade jag Helena Karlsson som blev förste grävare med spade och jag tog en vass sten till hjälp. Så nu vet ni det! För jag är faktiskt inte så galen att jag ställer mig mitt på fjället och skottar snö bara för ros skull. Det finns alltid en anledning till varför man skottar snö i slutet på juni. Och den anledningen är  inte snöabstinens!

 

Trackback
RSS 2.0