Middag med Beatles

Idag har jag ätit middag med Beatles.  Jepp, du läste rätt. Men i en lite rundare form. Samma runda form som en skiva närmare bestämt!

 

Jag lyxade nämligen till det nu ikväll. Lagade en stor grekisk sallad med kalmataoliver, citronolivolja, fetaost, cocktailtomater, isbergssallad och gurka. Till det serverade jag ugnsstekt kycklingfilé med soltorkade tomater och smulad fetaost. Himla gott! Så gott att jag nästan inte kom mig från soffan! Jag dissade nämligen köket och trädgårdsbordet (det riktiga kommer till veckan) och satte mig i vardagsrummet.

 

Tände massor av levande ljus, satte på en Beatles skiva och hällde upp mitt bubbelvatten i ett vinglas. Inga repiga vattenglas här inte! Någon måtta få det ändå vara, för är det inte nog sorgligt att sitta och äta helt själv? En romantisk middag för en låter inget vidare! Men jag gjorde det bästa av situationen och det kom att bli riktigt trevligt. Tror jag ska dejta mig själv lite oftare!

 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad fint och mysigt det låter. Helt rätt att gå på dejt med sig själv tycker jag. Då får man ju både välja mat och musik så att det faller en i smaken. Beatles var förövrigt ett mycket bra val :)

2011-02-06 @ 09:14:35
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Rebecca

Nu vet jag inte om jag glömde att fylla i namn och så i min förra kommentar. Om Jag gjorde det så var det jag som skrev för en halv sekund sen!

2011-02-06 @ 09:15:31
URL: http://hallonsemla.devote.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0