Kära Tomten

I år består min önskelista av vintage varvat med nya saker- En spretig kompott kan man kanske säga att jag önskar mig att hitta under granen i år…

 

En gammal LP-spelare har jag länge velat ha

 

Lika så fina muggar till mig som dricker en kanna eller två med te varje dag. Favoriten är den med Sniff och Snusmumriken från  Arabia.

En keramikkanna från Höganäs så att man får varmt te i sin kopp

En mastodontskärbräda i trä som ligger still när man ska skära grönsaker och inte glider omkring på bänken som en hal ål! Tror jag minimerar risken att man skär sig också!

 

 

En assistent för att underlätta brödbaket- Electrolux är favoriten.

 

 

Gamla Bakelit bestick, så att man färdas bakåt i tiden vid varje tugga.

 

 

En tallrikshylla som man nödvändigtvis inte behöver förvara just tallrikar. Kokböcker och dylika ting går minst lika bra!

 

Stringhylla i vitt. Min vita dröm som skulle få sköta om ens andra favoritsaker

 

 

En trearmad lampa skulle i den bästa av världar stå för belysningen

 

 

En hederlig tamburmajor som man kan lasta på väskor och diverse kläder på när hallen håller på att svämmas över av grejer!

Paltgryta! Detta är min tredje lägenhet, men inte förrän nu när jag haft en killkompis på besök så inser jag att jag faktiskt saknar en verklig basgrej- Paltgrytan! Eller som P. gärna vill kalla den- Kroppkakegrytan (han hoppas på kroppkakor).

 

 

Sist men inte minst så önskar jag mig att min samling av Lottaböckerna blir komplett! De som saknas är "Festligt Lotta", "Det ordnar sig Lotta", "Helt Otroligt Lotta", "Då kör vi då, Lotta", "Glad sommar Lotta!", "Liselott, Lottas Dotter" samt "Lycka till Lotta". Sju från perfektion, för jag har de andra 40 flickböckerna i serien som Merri Vik har skrivit.

 


Kommentarer
Postat av: Eleonore

Så mycket fina saker, mycket Åh-faktor över allt! :D Men tallrikshyllan och höganäskannan blev favoriter hos mig!

En tvåa av Mysteriet på Greveholm är planerad till nästa års julkalender så den väntar jag nästan olidligt på haha.

Javisst är det uppskattat av både givaren och den som får en fin ask eller påse med hembakat än att få en massproducerad ask :)

2011-12-16 @ 10:05:11
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Junitjej

Hoppas du fick allt du önskade dig!

2011-12-28 @ 20:04:10
URL: http://junitjejen.se
Postat av: caro

åh, vilken fantastisk önskelista! älskar varenda pryl du har med :)

2011-12-30 @ 17:39:54
URL: http://car0.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0