Bastutriss

Hade avslutning igår kväll med Li, Niocole, Markus och Glenn.
Badade bastu och hade det trevligt. Nu mer kommer bastubad alltid att vara synonymt med trisslotter.
Bastutriss står nämligen inte för att vi var tre (snarare fem) som badade bastu, utan för att alla kockarna hade köpt 40 trisslotter var. Till på köpet så fick kockarna och jag två var på avslutningen, vilket resulterade i en hög med 148 trisslotter!

Bild från Svenska Spel

Lärdomen blev att den ena kocken önskade att han läst sannolikhetslära, att den andra som just hade gjort det undrade vart hennes miljon tagit vägen och den tredje bara var uppgiven för att han liksom de andra två gått cirkus 900 kronor back. Jag själv var den enda som gick med vinst och ändå hade jag inte köpt några lotter. Men på de två som jag fått av mina chefer så kammade jag hem hela hundra kronor. Så imorgon ska jag lösa in mina lotter och få en sedel med Linné, för spela det gjorde vi igår och jag har skrap under naglarna kvar.




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0