Rabarber kärlek

Jag är som en liten hamster, eller nej, ekorre är ett mer passande djur, då jag älskar att bygga ett lager av saker och ting. Eller rättare sagt ta tillvara på det som naturen ger och när är inte en mer passande årstid än hösten? Så nu är det fullt upp med safttillverkning, syltkokning, gallring av morötter och idag- infrysning av rabarber. Rabarber förstår du är något som jag har en stark förkärlek för, dels är det himmelens gott i pajer men det är också ett starkt minne från Island i form av kräm, något som vi ibland åt till middag. Därför är det inte så konstigt kanske att jag bygger ett lager inför vintern...

 

 

Jag hackar bara rabarber i passande bitar, sköljer av dem och fryser in i lagom stora påsar.

Perfekt att ta fram när vintermörkret smyger sig på och man vill transportera sig tillbaks till sommaren.

Eller helt enkelt när man är sugen på något syrligt och gott!




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0