Potatisskalspajssällskapet

Jag har hittat en liten diamant i min bokhylla! En diamant som är synonymt med drog, då den har hållit mig i beroendets grepp i över två dagar. Det är en tung drog, så att när du väl har prövat den, så kan man inte vara utan den! Hur ska man annars förklara att jag läst vid varje tillfälle som givits - när jag haft lunchrast, när jag gått för att hämta tidningen eller medan jag stått och diskat! Jag har läst sent in på nätterna, cyklat i ilfart till jobbet för att inte komma sent och jag har kort sagt blivit helt besatt av min drog! För i och med att boken är skriven i brevform så får man en helt annan relation till karaktärerna och ser genom deras sätt att skriva vad de är för personer. Och genom att vända blad blev jag en medlem i deras lilla litteratursällskap.

 

 

Drogens namn är det långa och svåruttalade ”Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap”. En gripande och stark berättelse om vänskap, kärlek och böcker. Och om hur människor i svåra tider hämtar kraft i läsningen och hos varandra.

 

 

 

Lägg bokens namn på minnet och se för guds skull till att läsa den! Önska dig den i present, låna den på biblioteket eller köp den! Men kom bara ihåg att invänta rätt tillfälle, för du bör inte vara allt för trött. Då alla namn till en början kan verka förvirrande och kräver en utvilad hjärna. Nej, nu ska jag återgå till livet, dock med en stor längtan efter att besöka kanalöarna…

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0