Curriculum Vitae

C och V, två onda bokstäver som tillsammans bildar förkortningen CV eller Curriculum Vitae om du hellre vill. Jag vill inget hellre än att mitt förbaskade CV ska bli klart, men med alla mina jobb och förtroendeuppdrag så är det lättare sagt än gjort. Dock så hävdar P att jag alltid gör det så mycket svårare än vad jag behöver, men det jag behöver, eller kanske mest vill, är att få ett jobb i Göteborg. Och för att få det där jobbet i hamn så krävs det ett bra CV.

 

 

Och det är det som jag filar på- gräver i dammiga pärmar och besöker kommunkontoret. Sedan grämer jag mig självklart lite också, vill ju som att det ska bli bra, både CV:t och hemsidan som jag jobbar med. Men då vissa verkligen inte är snabba på att skicka brev, så står jag bara och stampar på samma plats. Stampa och CV, två saker som jag hatar men som för tillfället är min vardag. Nu är klagosången slut mina vänner och jag hoppas att du har en bättre dag än jag!

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0