Slutövning

Helt jäkla ofattbart!!! Att det gått över 300 dagar. Att jag legat inne i snart ett år. Och det var inte alls så farligt som jag trott, utan bara oerhört lärorikt och ofattbart kul. Jag ångrar inte att jag antog utmaningen. Dock så känns det lite tråkigt att det är mindre än två veckor kvar tills vi muckar. 13 dagar närmare bestämt! Planerar för fullt muckfest med de övriga i festkommittén, allt för att få det bästa tänkbara avslutet. Sedan händer mycket annat. Jag och Loppan har t.ex. lämnat över NVK-stafettpinnen till de nya tjejerna. Det har varit reg. nämndsmöte nere i Göteborg  och så har vi kurmuckat. Snart så muckar vi dock på riktigt! Då ska jag upptäcka Stockholm än mer under en veckas – gå på spa och kanske bal på Karlbergsslott. Sedan drar större delarna av plutonen till Grand Canaria innan det blir jul hemma. Har dock noll julstämning, men den kanske kommer. Tror det beror på att vi där nere har noll snö och inte allt för kallt. Känns som senhöst för mig. Inte senare halvan på november!

Nya äventyr väntar nästa år, men först så är planen att tillfångata kusinbarnen och ha Astrid Lindgrentema. Jag är nämligen sugen på att se om Astrids Lindgrensfilmer som jag såg som liten. Se film (kan tänka mig att kombinera det med att fortsätta beta av Piggy och Pliskos lista), läsa framför brasan, redigera mina böcker och ta upp ridningen på nytt. Det medan den bitande kylan råder ute, en kyla som jag inser att jag har blivit så smått känslig för. Nu är -20 grader faktiskt kallt…











Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0