Min värld

Marinens dag i lördags. Portarna öppnades och det vällde in civila på området. Min mamma, pappa samt farmor och farfar med sina respektive var några av dem. Båda parter tyckte att det var roligt. Jag för att jag fick visa upp min lilla värld här nere i Stockholm och dem för att de fick se det. För som mamma sade: Nu kommer det att bli lättare att förstå när du går igång hemma vad du egentligen pratar om. För nu har vi sett hur du bor, vilket vapen du använder och träffat några av dina plutonskamrater. Kort sagt jag öppnade dörren till min nya värld…

 

Det var lördag förmiddag. På kvällen blev jag utbjuden av mamma och pappa på fin restaurang i gamla stan där jag valde örtmarinerad lax. Lite mintglass på det och lyckan var fullkomlig. Sov ombord på en super mysig båt och somnade till ljudet av kluckande vatten i en gungande koj.

 

Igår var det rundvandring á la turist i Stockholm. Åkte turistbåt, visade mina föräldrar kastellholmen  där andra tropp i min pluton ska skjuta salut dvs. bl.a. jag. Gick på Aqvatiska och fotografiska. Åt solmogna jordgubbar och så klart, fotograferade. Det var min söndag.

 

Idag är jag tillbaks på Berga och fördriver tiden med att typ inte göra någonting. Fast det är rätt så skönt det också!

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0