Kronprinsessebröllop

Ungefär en månad senare bloggar jag om det som stod i rampljuset då. Nämligen giftemålet mellan Viktoria och Daniel. Jag vet att jag är lite efter men jag har inte haft ork eller tid att uppdatera bloggen, inte förrän nu ikväll. Tänkte nämligen dela med mig av lite bilder från bröllopet som få såg. Nämligen från kastellholmen där salutskjutningen ägde rum. Även de på HMS Visborg sköt och vi lyckades synka oss så bra att vi sköt samtidigt. Det var hur kul som helst att få den ärofyllda uppgiften att vara med och det i form av förste laddare av första kanon. Tackar Pigtail som förevigade allt på kort! Dock så är de tagna under generalrepetitionen, innan vi bytte om till våra finuniformer även kallade M87.

Tydligt uppmärkt så att poliseskorten visste vilka de skulle eskortera genom stan



Ordning och reda bland finuniformerna




Uppställda vid kanonerna vid Kastellet



Skytt, laddare och längst bak pjäschef i respektive kolonn

Jag var laddare för första kanon

Vasaslupen åkte förbi och längst fram kunde Hella skymtas



Löjtnant och 1:e Sgt


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0