Billig livförsäkring

Skrubbade mina händer rena från levrat människoblod. Såg hur vattnet blev brunt av allt blod och sedan rinna ner i avloppet.

 

Jag tror att det finns en mening med allt. Att jag inriktade mig mot sjukvårdare och inte bilförare. Att vi tog genvägen istället för den bättre och något längre vägen. Att vi var lite tidigare än annars. Att vi körde i sådan takt att vi snabbt hann upptäcka att det var något på vägen. Att detta något var en farbror med sin cykel.

 

Idag fick jag bevisat för mig att jag skapat ett ryggmärgsbeteende, genom mången sjukvårdsövningar inom det militära. Samt att det är bra att använda cykelhjälm. Jag ska damma av min gamla. Jag vill inte att någon ska behöva göra samma sak på mig som jag gjorde imorse! En cykelhjälm är en väldigt billig livförsäkring mina damer och herrar! Tyvärr använder allt för få denna uppfinning, inklusive jag själv som slutat för något år sedan. Men nu är det dags att bryta den dåliga trenden och damma av den förlegade!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0