Pyjamastroll

Helt otroligt. Jag läste en artikel nu medan jag sitter och väntar på att morotskakan ska bli färdig inne i ugnen. Den handlade om alla ursäkter folk kommer med när de är försenade till jobbet och en sak är säker de lär ha fått höra en hel del i sina dagar…Några smakprov på alla skrattretande saker är:

 

  • Jag drömde att jag hade fått sparken så jag tyckte inte att det var någon idé att stiga upp.
  • Jag hade gått hela vägen till jobbet när jag plötsligt upptäckte att jag fortfarande hade pyjamas på mig, så jag var tvungen att gå hem och byta om.
  • Jag märkte att du inte var på kontoret så jag gick ut för att leta efter dig.
  • Jag stannade för att köpa några frallor, affären blev rånad och polisen bad alla att stanna kvar för att bli förhörda.

 

 

Hur kommer man en så tanken att dra en sådan vals? Är det inte lika bra att vara ärlig och säga sanningen, för de tror väl inte att deras chef ska gå på det ?!

 

Nej nu är kakan klar och gästerna snart här, bäst att sätta igång med frostingen!

Trackback
RSS 2.0