Fältvecka

Vadå underbart att komma hem!? Granrisbädden med sovsäck är utbytt mot 1,60 skön säng med duntäcke. Ingen mer eld- eller vaktpost på ett tag om fjärde pluton nu inte får för sig att ha brandpost :P Snuskburken är ren diskad och ligger åter igen i stridssäcken, nu är det tallrik med kniv och gaffel som gäller. Rent rinnande vatten och ingen kall fempunktstvätt ute bland granarna. Täckning och en mobil som faktiskt får brukas, med andra ord kontakten med omvärlden utanför har återupptagits. Som om detta inte var bra nog, så har jag för första gången sedan jag ryckte in fått komma hem igår! Om man ska vara riktigt noga så kom jag faktiskt idag klockan 01.30. Och imorse blev jag väckt av mina två dunbollar, sedan har jag brukat bubbelpoolen, tagit en massagedusch och sedan vilat framför täljstenskaminen med hundarna. Visst materiel har införskaffats inför den kommande veckan och efter den örtmarinerade laxen så bär det av upp över till mitt älskade Ammarnäs. Ett av Europas största naturreservat lockar starkt med sin underbara fjällvärld och mina älskade hästar. Där det för övrigt tillkommit två nya som jag inte ens har hunnit träffa! Nej nu längtar jag nästan till mitt andra hem så mycket att det gör ont!

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0