Pyjamastroll

Det är tillåtet att gå i pyjamas en hel dag. Om man är sjuk som jag. Halsontet och febern har ingen lust att ge med sig trots att jag stannar inne och dricker baljor med te. Att vara sjuk är en plåga speciellt nu när jag är hemma och inte vill något annat än att fara ut och rida, åka skrana med mina kusinbarn i ladugårdsbacken, baka tunnbröd i bagarstugan, åka skidor eller göra något annat kul. Saker som jag brukar göra när jag är hemma och det är vinter. Saker jag vill göra, men som inte jag kan. Eftersom jag är en enda stor smitthärd som luktar vitlök. Fast inte verkar då vitlöken hjälpa mot det här som jag har i halsen, för jag kan inte direkt säga att jag har blivit bättre. Måtte jag dock bli det! För det är jobbigt att vara sjuk!

 

 

En liten bild ut över omgivningarna här hemma...

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0