Hejdådagen

Alltid lika tråkigt när hejdådagen infaller! Jag verkligen avskyr det, samtidigt som jag vet att om jag aldrig åker så kan jag aldrig heller komma tillbaka…


Kan inte direkt påstå att jag har suttit och rullat tummarna nu under min permission, utan tiden jag har haft har jag försökt utnyttja maximalt:

 

Förra veckan röjde släkten Ottosson för fullt uppe i Talludden och nu ser man Vindelån från vägen! Och om det inte varit försök till flotteturer, bastubad eller poolbesök i Nolsias enda pool, så har släkten myst på i mygge. Den enda myggfria platsen utomhus, vår frizon!

 

 

Jag och Johanna har haft betongkul och gjutit i alla möjliga pryttlar som vi hittat. Upptäckte idag dock att metallburkar inte är det bästa att gjuta i, för trots matoljan så sitter konservburkarna/ölburkarna fast!  Så nu har jag en stövel full med betong och en ölburk. Ölburken skulle nämligen bilda ett fiffigt litet hål, men det ville sig inte riktigt som jag hade tänkt mig!

 

Jag och Johanna har även i år arrangerat loppis i bagarstugan och lyckades locka en hel del folk. Riktigt roligt! Men nästa gång vi annordnar något liknande så har vi bestämt att vi ska nischa in oss mer mot hantverk och café. Något som passar bra eftersom jag älskar att baka...

 

 

 

Vi har även haft det årliga Ottossonracet där Hedströms ordnat med en vandringspokal. Något att tokträna inför som kusin Jonta som toksprang, skulle kunnat ha sagt. Kom på en tokig fjärdeplats, lillebror tog mig med en fördömd meter. Men nästa år är det pallplats som gäller! Och som det ser ut nu även Fjällmarschen eftersom pappa var till sekretariatet och anmälde alla Ottossons kusiner. Ett meddelande som gick ut till alla, eftersom speakern var så vänlig att ropa ut det i högtalarna... Så nu kan det bli svårt att dra sig ur!

 

Men jag har inte bara hållit till här på Nolsia jag har även kommit mig in till byn ibland. Upptäckte bland annat att det var barnaktiviteter på Naturum en dag och drog med mig kusinbarnen. Fjällgetter, det måste de väl ändå vara intresserade av? Hade turen på min sida, så småtjejerna tyckte att det hördes roligt. Så stövlarna åkte på och vips så att vi där på en filt i fjällgetshagen och provsmakade getost med nyfikna besökare bredvid oss.

 

 

 

Sedan har jag och tjejgänget varit på roadtrip. Ända till Gillesnoule kom vi oss! Där blev det go’ fika innan vi rullade tillbaka och hade tjejkväll hos Sanna.

Jag har dragit med mig Otto till Hembygdsgården där vi gjorde en god gärning och gräddade våfflor till alla i byn som var sugna. Och de sista som blev över kalasade jag, Otto och Sanna på. Josefin var så storbjuden att hon avstod. Men gott var det med hallonsylt och grädde på!

 

 

 

Hann med ett besök på Naturum när jag var hemma. Lyssnade på Marja som föreläste om marinbiologi. Riktigt intressant!

 

Red även ut med Becca dagen innan jag åkte. Hade blivit förvarnad på rodeo, men Andri skötte sig riktigt fint. Kan dock inte säga vem som tycke det var roligast att vada, plaska och plumsa =D *Tack Malin*

 

Avslutade semestern hemma med ett besök uppe i backen och som vanligt så vankades det trevligt sällskap, gott fika samt retsamt fint väder.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0