Fidla

Har gått hela dagen och väntat på att höra ljudet från hästtransporten. Började vänta redan igår.


Idag har jag mest bara varit otålig. Har städat, tvättat och försökt läsa lite samtidigt som jag har hållit stenkoll på vägen. Utifall att hästtransporten skulle rulla förbi. Men den kom inte. Så jag satte igång med att baka, mockarutor, fruktkaka och muffins med frosting. Med andra ord, mormor har kaffebröd för ett tag framöver...

      Det har blåst kallt och snöat lite idag, så det har inte varit något vidare trevligt att vara ute. Annars så skulle jag nog ha fattat posto ute vid vägen. Började ett slag att tro nu ikväll att hon inte skulle dyka upp, men så slutligen så hörde jag det. Ett annorlunda ljud, ett ljud som inte har trafikerat denna grusväg idag och som var av klass tyngre. Nu står hon i sin nya hage och äter hö. Hon är här!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0