Yrvädret anfaller!

En ganska bra helg kan man väl sammanfatta helgen som varit. Fast mycket skällande.

I fredags var det jobb på schemat, så även resten av helgdagarna.
Mamma hade lovat att vi skulle vara hundvakt, åt en bekants hund. Så det yrvädret har vi haft lös inne i huset i helgen. Det visade sig snabbt att han inte var rumsren, inte var van att vara inne, att han älskade att skälla samt att han inte gick så bra ihop med Mickan.
    Men det var nog skällandet som var värst. Han höll oss vakna hela natten mot lördagen, och jag som vanligtvis sover så tungt, vaknade vid fem av att han hade ståndskall nere i hallen. Tur för mig benådade sig mamma efter ett tag och gick ut med Primus. För att bara en stunde senare komma in och pinka! Inkontenent fågelhund är ett ganska bra beskrivande ord.
   Den enda gången han var tyst var när han fick komma ut och släpa runt på oss. Långa promenader, skogsturer med Lars. Inget hjälpte. Han var och förblev tokig. Tills pappa fick nog och satte honom i uterummet. Där han höll sig relativt tyst och lugn. Lugnet insåg jag senare på söndagsmorgonen hade kommit från att han roat sig kungligt med att gräva ut mammas alla blomkrukor som stod på golvet. Men han var åtmindstodne tyst!

För övirgt så hade vi middag hemma hos oss på lördagskvällen, familjen Eliassons gästade. Länge sedan sist. Men trevligt, som vanligt.  Vid niotiden då jag redan hade hunnit gäspa några gånger, insåg jag att jag inte träffat Hella än och att hon snart skulle åka tillbaks ner till Stockholm, eftersom det hunnit bli lördagkväll. Så det blev en sväng dit bort, med en massa prat och i vanlig ordning flera koppar te. Och vips var det midnatt och jag skulle upp och jobba supertidigt dagen därpå!

Jag var faktiskt ganska pigg på söndagsmorgonen när jag vaknade. Dock så höll inte piggheten i sig så länge och jag insåg ganska snabbt att jag var sjuk. Tog några alvedon, men det bet inte och vid ett var jag tvungen att kasta in handduken. Kunde knappt stå, så mamsen fick komma och hämta mig. Sedan blev det raka spåret till sängen där jag låg fram till sex, då det blev att basta varmt och bada i bubbelpoolen. Sedan raka spåret i säng igen och så har jag sovit fram till åtta. Tolv timmar sömn. Tror det är nytt sömnrekord, om inte, så var det i alla fall mycket länge sedan jag sist sov så här länge.

Nope, ska ner och inventera i skafferiet och se om det finns något ätbart.
Sedan ska jag fortsätta med att fortsätta plugga.

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0