Arkeologi

Ganska så mör efter en dag på labbet, dock så en ganska kort dag i mina mått mätt.
Floteringen var roligast, men både Moa och jeg blev rätt så blöta:P Tomas höll ställningarna medan jag och moa inte var fullt så seriösa =)
  Men vi hittade faktiskt riktigt intressanta saker i våra jordprover; bl.a. benbitar från både fisk och fågel. Samt en nål. Det ni!

Det var ju tänkt att det skulle ha varit fest för min del ikväll, men jag drog mig ur. Dels blev det blev för omständigt med alla bussbyten och skulle ta en sådan tid, samt att det hann bli mörkt ute. Och nu mer har jag blivit så försiktig, att jag inte tordes gå ut själv.
Sedan så uppenbarade sig ett stort hål i mina byxor! Jag har använt dem så mycket, att jag nött ut tyget på ett ställe så att det blivit så tunnt och gått sönder. Något som jag aldrig har lagt märke till förrän nu då, att det var ett stort hål i mina byxor som jag skulle ha ikväll. Inte så roligt att uppenbara sig med ett par trasiga jeans, även fast toppen till är fin.
    Alltsammans resulterade i att jag drog en filt över mig och kröp upp i soffan med Maja, Stoffe, Elisabeth och Sigge. Trångt och mysigt.
   Klockan är inte alls mycket, men det blev sent igår och jag är ganska så trött. Samt jag ska ju faktiskt upp till uni. imorgon. Ännu lite mer tantvarning Robert, du som tyckte att jag inte var allt för skojig idag som avstod från att festa. Men efter lite förklaring så fattade han att det inte är samma sak att som stor och stark hockeykille vara ute ensam om kvällarna, än om man är en tjej.

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0