Anna, min älskade

Hade ganska stora förväntningar på denna bok redan innan jag började läsa. Baksidans sammanfattning fångade mig, gjorde att jag köpte boken och lät den stå i bokhyllan två månader innan jag slutligen öppnade den.

Och undertiden jag lät bli att läsa, så växte mina förväntningar på den. Varför jag lät bli så länge? Jag hade mycket plugg och andra bollar i luften, så skönlitterär läsning inte prioriterades. Sedan så trodde jag att den skulle vara tung och kanske lite svårläst. Så här i efterhand vet jag att den inte var det. Den var bra, men det tog mig en kväll att läsa den. Så det var inte flera dagars dagsverke.







En dag ser du kvinnan du älskar komma in genom dörren med ansiktet vått av tårar och snoret rinnande ur munnen. Du ser den förtvivlan som fyller hennes ögon. Du känner skräcken som pumpar i hennes kropp när hon skakande lägger armarna om din hals och blöter ner din skjorta.

Du glömmer aldrig den dagen.

Du glömmer aldrig de orden hon sa:

Jag har cancer.





Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0