Loppis

Tillbaks till jobbet. Har varit ledig i drygt en vecka och en halv vecka och har varit uppe i stugan.

Vi har haft våran traditionsenliga arbetsvecka, men tyvärr så kunde jag inte delta i arbetet.

Istället har jag växlat mellan att ligga i sängen och inte göra någonting annat än att gräma mig till att jag inte kunde vara delaktig i alla aktiviteter. Samt en inställd fjällvandring och tävling.

Nåja, vad är väl det mot två dagar på ammarnäs distriktsmottagning med provtagning och blodprov?! Det enda positiva med eländet var att jag nu mer inte är rädd för nålar. Eftersom jag har blivit tappad på så pass mycket blod att jag tillslut slutade att bry mig. Det är ändå bara ett litet stick.

    Sedan övervann jag även en annan rädsla. Min skräck mot hängbroar. Det gick så långt att jag stod ute och hoppade på hängbron för att få den att vibrera och på så sätt framkalla ilningarna. Tillslut brydde jag mig inte längre, och så här i efterhand förstår jag inte hur jag tordes. Jag menar jag är höjdrädd!  Men jag skyller på att jag hade feber. Nåja, nu har jag två fobier mindre!

    Sedan så kom R. mot helgen och då slutade äntligen regnet att ösa ner. Vi fördrev tiden med pizza- och tunnbrödsbak samt till att fiska, åka runt med flotten, sola och lösa sudoku tillsammans. Och när vi inte gjorde det så satt antingen jag eller Johanna inne i bagarstugan och övervakade loppisen som vi kommit på att vi skulle annordna.
Avslutade veckan med att gå ut och äta gott Wärdshuset.
Men nu är det vardag ingen, med jobb och vardagsmat.
Och promenader med hundarna, som vill ut NU.



Vattennivån höjdes drastiskt av allt regn





Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0