Sant eller falskt?

Läste idag att jorden kommer att gå under den 21 december 2012. Ganska udda år kan tyckas, med tanke på all uppståndelse som var kring millennieskiftet.

    Anledningen till att spekulationer av denna typ har kommit i omlopp beror på Mayafolkets kalender, som omfattar en cykel på 5125 år och som får sitt slut precis den 21 december.

     Men om man ska tro mayafolket som tidigare lagt grunderna ibland annat astronomi, sägs alltså ha räknat ut att precis då så kommer solen att stå i en rak linje med vintergatan, vilket i sin tur kommer att leda till jordens undergång. Exakt hur detta skulle gå till är omtvistat, vissa hävdar att häftiga stormar kommer att orsaka vulkanutbrott, medan andra hävdar att jorden kommer att stanna upp för att sedan börja snurra åt andra hållet.

     Undergång eller inte, filmvärlden nappade såklart direkt på ryktena.  Så om allt går enligt planerna så kommer en ny storfilm att ges ut till hösten.




Kommentarer
Postat av: hannele

Tack för hjälpen, men grejen är den att jag skrivit ut <br /> och det när jag vill ha radbytning, men min text är där, allt syns men det är osynligt, men om man markerar ser man det. så jag har försökt sätta färg på det, men jag vet inte vars jag ska he den koden, alltså <font color="färgen">citatet</font> om du fattar. har testat asmkt, inget funkar. men jag har hört av mig till honom nu, så jag hoppas det ordnar sig, tack för hjälpen iaf!:)



låten är av pussycat dolls och den heter I hate this part!=)

2009-01-30 @ 18:10:21
Postat av: Johanna

Men du! Jag åker och frågar dem! =)

2009-02-01 @ 22:58:49
URL: http://johannawestbergs.blogg.se/sydamerika

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0