A flimsy excuse

Okej, nu har man inte längre något att skylla på. Om Barack Obama hinner med att träna sex dagar i veckan och samtidigt styra en hel nation, då borde jag med all sannolikhet också hinna göra det.

    Problemet för mig är väl att man prioriterar det för sällan, tycker att man har så mycket annat "viktigt" att göra. Men om man tänker efter, så är det en investering för ens hälsa. För om man inte hinner träna, så säger ett klokt ordspråk att då får man istället avvara tid till att vara sjuk.







Obama uppger själv  att han tränar minst 45 minuter, sex dagar i veckan. Men om han själv får välja så blir det längre löparrundor och han sägs önska att han hade mer tid till att träna.

   Men det är inte bara USA:s president som rör på sig, Vladimir Putin har kämpat sig till ett svart bälte i judo och Sarkozy, Frankrikes president är ute på regelbundna turer i löpspåret.

    Fredrik Reinfeldt är ej heller han vilsen på löpslingan och motiverar det med "att träna regelbundet hjälper till att behålla skärpan vid beslutsfattandet". Om det nu vore så väl att han fattade kloka beslut. Själv är jag inte allt så förtjust i hans politik och tycker att han har fattat många mindre bra beslut.

Nåja, nu var det ju träning detta inlägg handlade om och inte politik :P

  


Men nu ska jag hoppa in i duschen, har just varit på Core-träning, så att alla muskelgrupper har fått arbeta lite. Om man nu bara hade orken att ta tag i träningen igen, för nu kan man ju inte skylla på annat än det. För tiden inser jag ju nu är fel att skylla på. För som någon vis person tidigare sade:

"Man har alltid tid till det man vill göra"


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket superbra citat! Det ska jag komma ihag nar jag far daligt samvete eller blir beskylld for att vara tidsoptimist eller planeringsfreak. =)

2009-02-04 @ 16:14:02
URL: http://johannawestbergs.blogg.se/sydamerika

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0