Grönsaksblad och strandlinjeförskjutningar

Det är en enkel sammanfattning av jag har ägnat mig åt nu ikväll.  Grunderna i arkeologi och där med en hel del kartläsning.
   Och med grönsaksblad inte menat ifrån riktiga grönsaker, utan det är arkeologernas namn på gamla kartor som är i skalan 1-1000 (idag är det snarare skalan 1-25 000 som gäller för kartor)

Nåja, nu ska jag krypa ner under en fårskinnsfäll och sova lite. För jag börjar bli sjuk. Det bränner i halsen, så jag har preparerat mig själv med vitlök och mängder av grönt te med  honung i, med hopp om att jag är bättre imorgon. Men jag tvivlar, för jag fryser än fast jag burit upp ett extra element som går för fullt brevid mig och sitter insvept i ett av mina isländska fårskinn. Så jag har nog feber =(


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0