Safta, sylta och kandera

Rabarbera. Det är ett nytt ord som jag kommit på. Ett enligt mig mycket passande ord för vad jag har ägnat större delen av min dag åt. 


     Gick upp vid åtta imorse och har sedan dess varit igång. Fixat nere i gästrummet med att sprejmåla elementet, vilket inte var det lättaste! Något som dock visade sig vara ännu svårare var att bli av med färgen från händerna, så nu är de vitprickiga. Och det är inget jag kan göra åt det.
     Efter lunch gick jag loss på rabarberbusken som helt har förvildat och spridit ut sig. Rensade både där och i trädgårdslandet, innan jag tog med mig rabarber in. Kan sägas att jag tror att jag har gjort det mesta som man kan göra med rabarber om man bortser från kräm och paj. För jag har gjort sylt, chutney, marmelad, saft och även fryst in några liter. Och än tornar rabarberna upp sig där ute! Men alla burkar tog slut, så jag fick lov att sluta. Vilket var bra för nu är klockan så pass mycket och jag borde sova, eftersom jag ska upp och jobba imorgon.
    Nåja, mot sängen och fundera ut något annat jag kan göra med rabarber...
Kanske har ni läsare något förslag?



Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0