Run baby, run!

Imorgon är det manifestation utanför Ammarnäs Livs. Jag hoppas verkligen att det kommer att komma folk och att politikerna kommer att få upp ögonen och inse att vägen mellan Sorsele och Ammarnäs behöver totalrenoveras. Den är urkass och ambulanspersonalen sa det själv, man borde vägra att rycka ut om man måste köra längs Ammarnäsvägen. Men om det skulle gå så långt så skulle nog allt bra många stryka med, eftersom det tar sitt lilla tag innan ambulanshelikoptern kommit fram från Lycksele. En helikopter som de tidigare har diskuterat att ta bort. Hur politikerna nu kunde komma på den dumma idén, men för tillfället verkar den stormen ha blåst över.

    Hur som helst är vägen förskräcklig och jag har under de senaste dagarna ältat det hemska som hände och för mig själv undrat om allting hade fått ett annat slut om ambulansen kommit fram fortare. Om allting hade gått fortare. Om jag sprungit fortare, om vi larmat snabbare, om ambulansen kört fortare. Kort sagt, om vi hade kunnat rädda hans liv istället för att se det glida oss ur händerna.



Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0