Lussefika

Nu i veckan hade jag tänkt åka upp till stugan, eftersom det var på tok för lång tid sedan jag sist var uppe! Men de ringde och undrade om jag inte ville jobba, och eftersom jag är svag för pengar så tackade jag ja (vem vill inte tjäna lite extra nu innan jul?)
     Undantaget blev onsdagen då jag och Sanna istället höll till på skolan. Där vi överraskade med lussekatter, pepparkakor, nötter och glögg. Riktigt festligt hade vi det. Så festligt att hel dagen bara flög iväg och plötsligt så var det dags att lämna in proven.  Och då vid tre när jag just har gått utan för Älvbrinkensdörr så ringde Anders och undrade om jag inte kunde ställa upp och agera badvakt.
     Så efter lite middag så var det bara att fara till badhuset och passa ett gäng tjoande ungar. Och eftersom det var samma antal ungar som klev upp ur vattnet som två timmar innan hade hoppat i, så ansåg jag mitt uppdrag som slutfört. Tog därefter på mig bikinin och förbrände lite kalorier innan jag körde lite situps och några andra övningar i bastun (jepp, jag var själv inne i bastun. Och inte bara det, utan även i omklädningsrummet).
     Det var med andra ord en ganska jobbig, men kul dag. Kort sagt, en dag då det var fullt upp!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0