Fruktgirlanger var ordet!

Jag hade vind i seglen och jag trodde mig ha kommit in i hamn. Men det visade sig återstå en del, delen som stjälpte mig från att nå mitt mål. Men det är inget mer att göra, än att göra om. Och kul det hade vi, alltså är ingen större skada skedd.
     Sedan på lördagen var det Hälsodagen här i Sorsele, så då skulle vi ha prova på ridning för alla som ville.
10 minuter innan jag skulle åka och hämta Jonna, ringer hon och undrar om vi inte skulle ta med oss lite fika och bjuda på?. 10 minuter innan. Men eftersom jag redan är klädd vispar jag ihop två sockerkakor och skjutsar in dem i ugnen innan jag rusar ut genom dörren, med en sista uppmaning till mamma. Att hon ska komma förbi banan när de är klara och blanda ihop en dunk med saft.

     Och vi hann ta både oss och hästarna till banan och till och med värma upp dem lite, innan de första barnen kom. Sedan gick vi och gick. Men det var så roligt, eftersom barnen uppskattade det så mycket.  Och de tyckte att det var så spännande, dels för att de satt på ett sådant stort djur, men även för att vi hade gjort en bana. Vår lilla bana bestod av några cavallettibommar, koner som vi red serpentiner runt och någon volt här och där. De flesta var lyriska och dem fick mig att tänka på den dag för cirka 15 år sedan då jag började rida.
     Som sagt, det var kul och pappa kom faktiskt förbi med en fikakorg, vilket blev ett bra komplement till Jonnas kaffetermos. Men när vi var klara var det bara att gasa vidare. Jag började nämligen jobba 15 minuter senare..

Men jag kom då i tid. Och jag fick en stor överraskning när jag kom dit. Jossan satt där på en stol. Så den kvällen var den roligaste denna helg. Just för att vi hade en del pratande att ta ikapp.

      Sedan idag så avslutade jag med en f-tur, det vill säga, jag jobbade bara fram till tolv (är nu ledig i två dagar!). Sedan var jag ute med Mickan på en långpromenad, handlade, gjorde tre- veckorssallad. Samt skalade ett berg av vitlök, som jag sedan lade i marinad. Skar upp apelsiner och äpplen i skivor och hände upp det i fönstren. Vilket medförde att i vissa rum det ej längre finns några gardiner. De har fått lämna plats för mina fruktgirlanger... Som i sinom tid kommer att vara torkade och kan användas till juldekorationer, och undertiden får mamma uthärda mina fruktgirlanger!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0