Rät, rät och åter rät

Idag har jag spenderat den största delen av dagens ljusa timmar i Lycksele.  Närmare bestämt på ögonmottagningen.  På vägen dit och halva vägen tillbaka satt jag och stickade. Det var som mitt mål idag, att få det färdigt. Vilket jag också skulle ha varit för länge sedan om jag nu inte hade blivit tvungen att repa upp stora delar av det jag gjort. Jag höll nämligen på att ta ihop strumpan, men gick lite väl försiktigt fram. Så om jag skulle ha fortsatt hade sockan passat en 45:a istället för min 35:a! Så jag gav mig själv bakläxa och i samband med det så gav jag upp för idag. Jag kom nämligen tillbaks till Sorsele igen.

     Har varit ute på en långpromenad med Mickan, varit på blomsteraffären och inhandlat en ny krukväxt och har planterat om och vårdat mina befintliga.



Jag köpte en ny kruka till min nyinköpta växt när jag ändå var i farten..




Sedan när jag var i pysseltagen så har jag suttit och hållit på med lite decopage, färdigställt mina mini julgransprydnader i form av små pepparkakor samt fått det bekräftat att vi har världens bästa grannar.  Jag var nämligen över till Erik med min favoritväska som gått sönder, som lovade att göra sitt bästa för att laga den.  Om det hade varit i mjukt läder eller tyg så hade jag kanske kunnat klara av att fixa det själv, genom att använda mig av min mycket "skickliga" sömnadskonst. Och skadan hade förresten heller inget att göra med det, utan det var ena metallspännet som gått sönder (självklart på perrongen då jag skulle springa mot tåget när jag skulle åka hem från Uddevalla).     
     Mamma tycker dock att jag får skylla mig själv och argumenterar än starkare för att jag ska skaffa mig en ordentlig ryggsäck, som jag kan bära alla mina tunga saker i. För att skona ryggen.  Så har någon ett bra förslag på en snygg och bra ryggsäck?

Kram!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0