Indiska influenser

Planen var att plugga i helgen. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig, i alla fall inte då jag tänker...
     Så istället har jag hållit till i stallet och smörjt Carmens nya sadel (så nu kan jag börja rida igen!) och sedan fixade Jennifer, Jonna och Carina så att vinterhagen blev lite större. Och eftersom jag tyckte att det räckte med tre personer för att sätta upp hagen, såg jag istället till så att de träd som Roger fällt, fraktades bort.
     Sedan har jag småpysslat, målat lite grann, stickat klart min socka (så nu har jag ett par!), suttit och kollat igenom alla mina islandsbilder och beställt en hel massa från Slöjddetaljer. Så att jag har material till jul att använda till julpyssel  :)
     Och imorse när jag var på väg till stallet för att ta ner sommarhagen, så meddelade Jonna att jag inte behövde komma, eftersom hon och hennes pappa strax var klara. Så jag har varit inne större delen av dagen och bakat, lagat mat, tvättat och städat.
     Det blev indiska köttfärsknyten med grekisk sallad. Till efterrätt hade jag bakat en citronkaka med mandel som jag sedan omvandlade till en gräddtårta och dekorerade med jordgubbar och citronmeliss. Det var min present till pappa, och Lars present blev att ta reda på kaoset som jag skapat i köket...


 
Tårtan som pappa fick idag, på farsdag!





Jag går händelserna lite i förväg. Idag så dekorerade jag till exempel min egengjorda adventsljusstake med olika mossor, kottar och lingonris. Med den enkla förklaringen att om jag hade väntat längre så skulle jag fått använda en snöskyffel och en hacka för att få loss mitt material...



Så här blev resultatet...Dock så ska jag ut imorgon igen och ta in några fler kottar!




Visst är den fin?

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0