Heureka!

Liksom Arkimedes, så slappnar även jag av och tänker bättre när jag badar. Okej, teoretiskt sett så duschade jag, men av den lilla pöl som skapas när jag sitter på avloppet så blidas det en mindre pool.
     Nu skulle jag inte beskriva mina duschvanor och ovanor för er kära läsare, utan skriva ned det jag kom fram till. Det är inte Arkimedes princip, för den är känd sedan länge. Utan min upptäckt handlar om att jag fram tills nu inte har kunnat få alla mina pusselbitar på rätt plats.
     Det hela har inget med matte att göra. Eller kanske lite, Men det handlar snarare om vad jag ska göra med mitt liv. Eller rättare sagt vad jag ska utbilda mig till. En fråga som jag bollat fram och tillbaka i vad som känns en evighet.
     Veterinärutbildningen är på 5,5 år ≈ 6 år.

Om jag skulle ägna all denna studietid åt något annat, så skulle jag under samma tidsperiod kunna läsa:

KY-programmet till Trädgårdsmästare, Butiks- och inredningskommunikation samt utbilda mig till massage terapeut vid Axelssons.

     Eller om jag vill korta ner tiden ännu mer, välja att gå en intensivkurs på ett halvår och direkt läsa till inredare och sedan läsa till florist istället för trädgårdsmästare.

     Hur som haver har tanken som aldrig slagit mig att man kan sammanfoga flera olika roliga yrken istället för att utbilda sig till ett enda, som faktiskt är ganska så slitigt.

     Men nu är klockan ganska mycket, bäst att dra sig mot sängen. För i morgon ska jag till Lycksele av alla stället. Jag ska följa mormor. Så jag planerar på att slutföra mitt lilla projekt imorgon under bilfärden, så förhoppningsvis lyckas jag få det färdigt innan jul. Det ska bli en liten julklapp till mig själv hade jag tänkt..


Gårdagens roligaste händelse var att Katta hörde av sig. Så snart kanske jag får mitt arbetsintyg!


Nu ska jag gå och ringa Robrt innan jag somnar, Bless!

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0