Solen tittar fram

Idag vaknade jag av att Robert ringde och väckte mig och önskade mig god morgon. Samtalet blev tyvärr kort som vanligt. Men inget att göra åt. Hellre många och korta än få och långa : )
Efter att ha varit hos lammen åkte shortsen på och sedan satt jag och Katta ute i solskenet (!) och smörjde sadlar, medan Tryggvi och Freyja lekte i sandlådan.
Sedan efter lunch blev det lite kallare och vinden tilltog i styrka, så då åkte kläderna på igen, samt en mössa på skallen. Vill inte få öroninflammation som Freyja just har tillfrisknat ifrån. På tal om det så använder visst läkarna här sig av huskurer och dylikt. De tipsade nämligen om att vi skulle hälla en, till två droppar matolja i hennes öra. Och hör och häpna, det fungerade! För nu är hon frisk!
     Mammas paket har visst fastnat i tullen, fick ett brev idag där de meddelade att jag inte skulle få paketet om de inte först fick tillåtelse att öppna upp det. Så kanske kommer jag att få det någon gång i framtiden, tills dess så får jag vara utan mina glasögon...
Lev och må!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Lisa!
Rebecca meddelade om din bloggsida, men jag hade först lite svårt att hitta åt dig då det var 3 z och inte 2 i lizzzie.
Du verkar ha det bra på Island, trots vinden, och den lugnar väl ner sig framåt sommaren eller?. Hoppas att du hinner med att se dig omkring lite på Island också innan du ska hem igen till hösten. Vilken sida av Island är du på?
Ha det gott och hör gärna av dig ang. hösten.
Kramar Helena

2008-05-06 @ 08:05:58
Postat av: Gudrun

Hej Lisa
Det är jätteroligt att läsa din blogg och få veta hur du har det.
Många kramar från Moster

2008-05-06 @ 10:46:53

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0