Sandstorm

Idag har det varit ett riktigt blåsväder ute. Skulle tvätta alla vattenhinkar, men det var lättare sagt än gjort. För det är stopp i avloppet inne i mjölkrummet, så jag fick hålla till ute på gårdsplanen. Har ni någon gång testat att tvätta hinkar ute i full storm? Ett tips, vänta tills det slutat att blåsa... Dels så blåste alla hinkar iväg, med undantag för den som jag höll i. Så det var till att bära ut en i sänder. Dock så direkt efter att en hink blivit ren, så blev den skitig igen.
Förklaringen? Vindriktingen var inte den bästa...Den tog nämligen vägen över byggarbetsplatsen och förde med sig en massa sand. Så där stod jag i sandstormen och skurade. Och så fort jag slutat att skölja, så blev hinken skitig igen. Det slutade med att jag fick gå in i fårhuset.
     Sedan efter att jag och Katta kommit hem från våran tripp till Hvammstangi, då var det traktorns tur. Men då åkte regnkläderna på. Och tur var väl det, för jag tror att mer vatten kom på mig än traktorn :P
Och efter jag slutat upp med att duscha mig själv så skulle jag ta ner ett staket. Det skulle ha varit ganska enkelt om jag nu inte haft barnen vid min sida. Vet inte hur många gånger jag fick ta lös Tryggvi ur taggtråden. Jag själv lyckades med konststycket attt inte fastna en endaste gång (tror att det var regnklädernas förtjänst).
När vi var klara med staketet och jag vände mig om fick jag se hur min behå blåste iväg med vinden. Freyja fick fara iväg och jaga den, medan jag gick i närkamp med tvättvindan och tog ner all annan tvätt innan den också hunnit blåsa iväg. Dock var det rätt så tufft att få lös dem i stormen, speciellt eftersom tvättvindan envisades med att snurra runt hela tiden. Fick en smäll, men tänkte inte så mycket på det. Inte förränn Katta kom och undrade vad i all världen jag hade råkat ut för eftersom jag var aldelens blodig i munnen. Det var bara läppen som hade spruckit. Så nu ser det typ ut som att jag har varit i slagsmål.

Nyhets upplysning: För alla er som inte visste det så är det Islands nationaldag imorgon (jag fram tills idag hört till den skaran. Lite pinsamt, men dock så sannt).

P.S: Hästarna är inte skodda, så än kan jag inte börja rida. Dock så är de hemma på gården!  Så jag kan iaf. kela med dem : )

Kommentarer
Postat av: Elina

Wow, vi hade också riktigt blåsväder här igår, en flagga lossnade, men flög turligt nog inte iväg. Roligt att se en bh flyga förbi ;)



Men Lisa, jag kommer vara ledig ungefär 5 dagar i sträck, berätta namnet på din by så jag kan kolla upp vars det är nånstans :)

2008-06-17 @ 15:29:48
URL: http://anderssonelina.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hejsan Lisa!



Hoppas du får en riktigt fin midsommar.



Farmor, Aiwest, Clary och Berne

2008-06-20 @ 14:03:04
Postat av: Johanna

Hahaha innan man läst färdigt om att din BH blåste FRÅN TVÄTTLINAN...=)



skönt att du hinner läsa böcker och blogga mellan varven och hålla bra kontakt med vänner, sånt behövs! Du verkar ju sannerligen få göra en hel massa jobb! Efter att vi haft våra jobbveckor förstår man ju hur mkt det är att göra på en gård..att det aldrig tar slut.. och grattis till lasagnen, jag har också fått göra ett nödsamtal till min kära mor om lasagne! ;)

Har trivts här och idag är det så varmt att man måste vara inne eller på stranden, men jag längtar hem också och efter ammarnäs och alla..känns så konstigt att du inte kommer vara där!! Visst kan vi åka upp en helg tillsammans i höst när vi båda kommit hem? Och prata ihjäl oss i bastun och så!? ;) Stor kram!!

2008-06-20 @ 14:10:13
URL: http://johannawestbergs.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej! Tackar för vykortet! :) Läser din blogg då och då. Du verkar få slita rätt hårt! Fast kanske är lite roligt också, speciellt nu om hästarna har börjat på att komma tillbaka! :) Här är allt bra. magen växer så det knakar.

Tror jag paxar på att få vara med på ammarnäshelg med du och johanna i höst!

Sköt om dig, så hörs vi!

Kram!

2008-06-21 @ 12:16:22

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0