Tre nyanser av brunt

Imorse när jag kom ut så meddelade Dori att jag inte behövde börja jobba förrän klockan nio. Då var klockan ca. tjugo över sju. Men eftersom jag för en gångs skull var helt klarvaken och det var strålande sol så sprang jag bort till hästarna och kelade lite med dem. En av valackarna som aldrig annars kommer fram och hälsar i hagen, kom idag travande emot mig och ville bli kliad. Gissa om jag blev glad? Han brukar annars galoppera iväg i full fart om man bara fäster blicken på honom lite för länge. Nu kom han frivilligt fram och hälsade : )

     När jag fått en liten dos häst, så gick jag hemmåt och funderade på vad jag nu skulle hitta på. Ville fara ut och springa, men solen stod redan högt på himlen och det hade redan hunnit bli 20 grader i skuggan. Det var dessutom nästan vindstilla och dammet virvlade upp kring fötterna för varje steg jag tog. Vi skulle med andra ord snart behöva lite regn. Så en löpartur var uteslutet. Då fick jag syn på staketet som jag inte hann måla färdigt i fredags. Det skulle jag kunna göra! Nog för att jag var ledig, men ett mer optimalt målarväderfick man leta efter. Dessutom råkade skarven vara just utanför mitt fönster. Vilket har medfört att jag hela helgen gått och grämt mig över staketet, eftersom det totalt förstörde utsikten av hästarna som går och betar ute på ängarna. Det skulle det bli ändring på!

     Så sagt och gjort, jag tog på mig mina målarkläder och målade klart ena sidan (både fram & bak). Lyckades precis tajma Katta, så att när hon gick ut för att köra traktor, så gick jag in och tog hand om busfröna.

    Som sagt idag har det definitivt inte varit skoteroverallsväder, snarare bikiniväder : ) Så att vi har spenderat i princip hela dagen ute i trädgården, vilket man också lätt kunde se. Set var kritor, målarböcker, leksaksbilar, kläder, filtar, solglasögon, vattenflaskor och diverse andra saker utspridda i hela trädgården. Kort sagt såg det ut som att vi skulle flytta ut för gott.

En sak som Freyja dock hann lägga märke till under vår trädgårdsvistelse var att staketet inte hade samma färg överallt. Och blev helt överlycklig när hon lyckats räkna att det var tre olika färger! Jag var däremot inte lika glad. Tro nu inte att jag har stått och målat med tre olika nyanser av brunt. Utan förklaringen är enkel, det var inte samma virke i hela staketet, där av färgskiftnigarna.


P.S: Freyja upptäckte en till sak idag. Nämligen att jag har en lysande röd stoppskylt mitt på ryggen. Jag hade visst glömt att smörja in huden som visas i hålet på sportbehå. Så nu har jag bränt mig och fått en rund röd fläck på ryggen. Super tjusigt :P


Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis på födelsedagen!



Farmor och Aiwest

2008-07-02 @ 09:32:52
Postat av: moster Gun-Britt

Grattis kära Lisa på födelsedagen. Önskar innerligt att du har det bra. Vi längtar efter dig, lilla solstråle! För i mosters perspektiv kommer du nog alltid att vara "lilla" oavsett om du fyller 100 år, eller så. Det står helt enkelt för att jag minns dig som liten och go. Idag respekterar jag dig mycket för den kvinna du är i dag! Ambitiös, viljestark, klok och fortfarande mycket go./Än en gång GRATTIS från moster med de gröna fötterna.

2008-07-02 @ 10:21:46
Postat av: moster Gun-Britt

Moffe sitter nu och läser din blogg. Han förundras över all teknik och hälsar till dig. Välkommen hem.

2008-08-23 @ 22:02:24

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0