Mitt isländska inköp

(Lugn, mamma och Robert. Jag har inte köpt någon häst...)

Åkte in med Katta och barnen till Hvammstangi idag och handlade. Stycakren skulle ta två timmar på sig innan han blev färdig med lammet, så vi hade gott om tid att spendera i "stan". Dock bor det endast 700 invånare där, men det finns ändå allt man kan behöva. Järnhandel, mataffär, postkontor, bank, apotek, sjukhus m.m.
    Samt en liten souvenirshopp/museeum. Dit vi styrde stegen. Ut kom jag med en påse innehållande två pressenter, samt en isländsk stickad tröja. Brun med vita mönster, det blev inget hästmotiv som jag hade tänkt mig. De fanns inte i min storlek.
Härligt med lite omväxling från allt jobb. Dock så blev det lite sådant också. Nu vaknade visst Tryggvi, ska gå och titta till honom.

Knús


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0