En annorlunda jul

Igår var det julafton. Det var en annorlunda dag, inte som en vanlig jul. Eftersom jag...

     - Missade Kalle, eftersom jag dekorerade julbordet. Som både fick ris och ros, mest ros.

- Blev förvånad eftersom det varken stod någon brysselkål eller julskinka på julbordet (den hade blivit kvarglömd i mommes kylskåp, så vi skickade en springare efter skinkan). Brysselkålen som är min favorit, fick jag istället äta till frukost  : )

- Morfars dödsannons publicerades i tidningen

- Första julaftonen som jag grät över årets stora förlust av min kära morfar.


Men vissa saker var ändå som vanligt. Jag och Becca var ute på vår årliga julritt, stora delar av släkten samlades i vårt hus för att fira och största delen av årets klappar bestod, liksom föregående år, mest av böcker. Och det var minsann en blandad kompott! Det var både chic-litt, kriminal- och dokumentärromaner, samt en bok om vetenskapshistoria och en om julgodis. Kort sagt, ett ganska varierat  litterärt utbud.

     Så det kommande året har jag åtminstone litteratur att läsa, och om nu dem skulle ta slut så kan jag alltid ägna mig åt att sy, sticka eller virka, eftersom jag igår både fick stickor, nålar, garn samt en symaskin av märket Husqvarna.


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0